https://muratuysalyazilar.blogspot.com/sitemap.xml Murat Uysal : Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilecek Yöntem Ve Teknikler

13 Haziran 2020 Cumartesi

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilecek Yöntem Ve Teknikler

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilecek 
Yöntem Ve Teknikleri

1-   Birbirini Etkileyerek/Birlikte Öğretim Yöntem Teknikleri:
o  Panel: Bir problemi çeşitli yönleriyle aydınlatmak ve problemle ilgili çeşitli eğilim ve görüşleri ortaya koymak ve öğrenciler arasında ortak düşünce ve ortak çalışmaya tevşik eder. Küçük grubun dinleyici topluluğu önünde konuyu kendi aralarında tartışmasıdır.  Grup 3 ile 5 kişiden oluşur.
o  Zıt Panel:Konu tekrarı, gözden geçirme, yeni fikirleri ortaya çıkarma ve öğrencilerin ilgisini çekmek için kullanılır. Soru soran ve cevap verenler şeklinde sınıf ikiye ayrılır. Bir tartışma yöneticisi belirlenir ve sınıf önce ikiye sonra 3 ile 6 kişi arasında gruplar oluşturulur ve her grup kendi içerisinde alt gruplara ayrılır. Oluşturulan ana gruptan birisi soru soran diğeri ise cevapalyan olur.
o  Seminer: Öğrencilerin yapmış oldukları bilimsel çalışmaları dinleyiciler karşısında sunmasıdır.
o  Forum: İki veya daha fazla panelistin dinleyiciler karşısında tartıştıkları öğretim tekniğidir. Dinleyiciler panelistlere soru sorabilir .
o  Açıkoturum: Farklı görüşlere sahip kişilerin veya grubun bir yönetici eşliğinde sanatsal,düşünsel, toplumsal vb. İçerikli konuyu dinleyiciler karşısında tartışmasıdır. Panelden farkı ise konuşmacılar yöneticiden söz alarak konuşurlar.
o  Konferans: Bilim ve sanat konularında uzman kişilerin bilgilendirmek için yaptıkları konuşmalardır.
o  Kollegyum:Panele benzer ama panelden farklı olarak iki grup vardır. Bunlardan birisi bir konu hakkında ön hazırlığını yapmış soru soran diğer grup ise bu konu hakkında uzmanalrın oluşturduğu cevap veren gruptur.
o  Sempozyum: Sanat ve bilim alanlarında uzmanlaşmış kişilerin bir araya gelerek bir konuyu farklı bakış açılarıyla dinleyiciler önünde tartışması ve bir sonuca ulaştırması için yapılan tekniktir.
o  Münazara: Karşıt görüşlü iki grubun belirlenen konu hakkındaki görüşlerini jüri ve dinleyici önünde savunmasıdır.
o  Vızıltı Grupları: Grup belirli bir amacı gerçekleştirmek için verilen bir problem soru veya bir konu üzerine yapılan görüşme tekniğidir.
o  Brifing: Bir konu ile ilgili olarak bu konu hakkında uzmanlaşmş kişilerden bilgi almak için yapılan oturum.
o  Workshop: Küçük grubun belli bir yerde kısa sürede toplanarak belirli konular üzerinde çalışarak bu sorunlara çözüm ürettikleri ve sonuç çıkardıkları tekniktir.
o  Beyin Fırtınası: Bir problem ya da bir konu ile ilgili olarak olabildiğince çok sayıda çözüm yolları elde etmeyi amaçlayan tekniktir.
o  Görüşme:Sözlü iletişim yolu ile veri toplama tekniğidir.
o  İstasyon: Bütün sınıfı çalışmaya katarak bir grubun yaptıklarını ileriye götürmeyi öğreten  bir  yöntemdir.
o  Öğrenme Halkası:Piaget’in ortaya koyduğu  zihinsel gelişim kuramı üzerine temellenmiş bir geliştirme ve yürütme yaklaşımıdır. Öğrenme halkası bir öğrenme metotu değil, bir çok öğrenme metotunu içeren bir öğretim prosedürüdür.
2-   Deney Yaparak Öğrenme Yöntem-Teknikleri
o  Deney Yöntemi: Bir gerçeği göstermek için yapılan denemelere deney denir.
o  Drama: Öğrencilerin bir yaşantıyı, bir olayı bir davranışı, bir kavramı ve ders ünitelerinden belirli konuyu veya temayı oyun, rol yapma ve dramatizasyon gibi teknikler kullanarak canlandırma sürecidir.
o  Rol Oynama: Bir duruma, prova edilmemiş oyunlaştırma yoluyla açıklık getirme veya bir sorunu çözmek için kullanılan yöntemdir.
o  Anoloji:Anlam veremediğimiz bir olgunun, anlam verilebilinen kavramlar kullanarak açıklamaktır.
o  Gezi Çalışmaları: Önceden hazırlanmış bir plan dahilinde ğrencilerin gerçek hayat içerisinde yer alan ve sınıf ortamına getirilemeyen olguları incelemek için yerinde inceleme yöntemidir.
o  Gözlem: Gözlem en modern ve en basit araştırma tekniğidir. Bir çok gözlem tekniği vardır.
o  Eğitsel Oyunlar: Öğretimde oyun tekniğinden yararlanılarak konunun kavranması yöntemidir.
3-   Bağımsız Çalışırken Kullanılan Yöntem Teknikleri
o  Bilgisayar Destekli Öğretim: Bilgisayar öğrenciye kendi öğrenim hızında bir öğrenim sağlar. Öğrenciler kendilerinden daha hızlı bir öğretim programına zorlanmaz kendi hızlarında öğrenirler.
o  Ev Ödevleri: Öğrencilerin ders dışı zamanlarında tek başına ve ya grup içerisinde yapcağı metin araç ve benzerlerini içeren etkinliklerdir.
o  Proje ve Proje Tabanlı Öğrenme: Belirli öğretim amaçlarını gerçekleştirmek amacıyla öğrencilerin ilgi ve istekleri doğrultusunda  çevresinden seçilen ünite ve konuların öğrencilerin aktif çalışmaları ile sonuçlandırmaktır.
4-   Doğrudan Öğretim Yöntem Ve Teknikleri
o  Anlatım Yöntemi:Eskiden beridir kullanılan öğretim tekniğidir. Bu yöntem çok miktardaki bilginin kısa zamanda verilmesisağlayan öğretici merkezli tekniktir.
o  Gösteri Yöntemi: Sınıfların kalabalık ve yetersiz olduğu okullarda kullanılan yöntemdir. Öğrencinin duyularına ifade edilir.
o  Soru-Cevap:Öğretmenin formüle ettiği soruları öğrencilerin sözel olarak cevaplandırması yönteimidir.
5-   Dolaylı Öğretim Yöntem Ve Teknikleri:
o  Örnek Olay: Öğrencilerin sorunlu bir olay hakkında kendilerinin olay hakkında gerekli bilgileri toplama, bu olayı anlatmaları, geçerli bilgileri öğrenip analiz etmelerini sağlayan yöntemdir.Bir durum hakkında karar verme, seçme ve sonuca ulaşma ile ilgili becerilerinin gelişmesi istenir.
o  Problem Çözme:sınıf ortamında konuların öğrencilere problem olarak hissettirilip ve bo soruun çözme ihtyacı güdülenerek bireyel veya grup olarak çözüme ulaştırılması tekniğidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Murat Uysal ━ Sosyal Bilgiler Eğitimi