-
Bir okul yöneticisinin liderlük güçleri teknik güç,insani güç,eğitsel güç ve
sembolik ve kültürel güçtür.
-Teknik
güç: Okul yönetimi süreçlerini kapsayan
teknik yönden yeterli bilgiye sahip bir müdür rolüdür. Bu rolde okul ile ilgili
temel konulara yoğunlaşılır. Örgütün en yüksek verimliliğe ulaşması istenir.
Temel amaçta örgütün verimliliğini en üst düzeye getirmektir.
-İnsani
güç: Bireyler arası ilişkilerde yeterli motivasyona sahip bir müdür düşünülür.
Bu lider insanlar ile iletişimde süper yeteneklere sahiptir. İnsanları kendi
iletişim yetenekleri ile istenilene getirir ve örgütün verimliliğini en üst
düzeye getirir.
-Eğitsel
Güç: Eğitim,öğretim ve öğrenme süreçleri hakkında iyi bilgiye sahip olup bu
bilgileri ile tüm sorunlara bu bilgileri kaynak alarak yaklaşır. Mesleki
bilgiye önem verilir.
-Sembolik
ve Kültürel Güç: Okul ve eğitim ile ilgili konularda sembolik ve kültürel
değerler ile yaklaşır.Okul için bir vizyon belirler ve bu vizyona uygun şekilde
ilerlemeyi hedefler belirli bir taslağı vardır bunun uygulamasınıda takip eder.
İnsanları etkilemede sembol ve kültürün etkili kullanımını sağlar.
Bir
okul müdürü tüm bu güçleri etkin şekilde kullanmalıdır. Bu tekniklerin hepsi
kesin sonuçlar alabilecek uygulamalardır. Temel olarak en kapsamlı güç ise
Teknik güç olmaktadır. Teknik güç bir Yönetim Mühendisi yeteneğidir. Okul bir
örgütün parçasıdır. Örgüt lideri ilk önce yönetme tekniklerini bilmelidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder